حسین پالیزدار

در رابطه با فست فود و رستوران

حسین پالیزدار

در رابطه با فست فود و رستوران

مدیریت موجودی کالا: 4 روش برای افزایش بازده سرمایه گذاری شما

در اینجا برخی از اصول مدیریت موجودی را مرور می کنیمیکی از پیچیده ترین تمرین ها برای خرده فروش ، اما برای گردش پول و درآمد آنها بسیار مهم است.

شما می توانید سهام خود را به عنوان جایگزینی برای پول بدست آمده خود تصور کنیدشما روی محصولات سرمایه گذاری می کنید و فقط در صورت فروش واقعی آنها است که پول سرمایه گذاری شده را پس می گیرید و حاشیه سود می کنیدبه همین دلیل است که مدیریت موثر موجودی برای موفقیت شما بسیار مهم است: کم و بیش به بقای تجارت شما بستگی دارد

تفکر در مورد مدیریت موجودی می تواند نگرانی هایی ایجاد کندنگران نباشید ، این چیزی غیر عملی نیستبا استفاده از  موجودی توانایی های گزارش های ارائه شده توسط سیستم ثبت نام نقدی خود را، و همچنین به عنوان چهار روش های زیر، به حداکثر رساندن بازده سرمایه گذاری موجودی خود را.

1.      از شر سهام بی خواب خلاص شوید.

2.      سهام آهسته حرکت را ارزیابی کنید.

3.      تلاش خود را برای فروش خوب دو برابر کنید.

4.      موجودی خود را با ردیابی فروش در فروشگاه و آنلاین هماهنگ کنید

.

1. از شر سهام بی خواب خلاص شوید

سهام غیرفعال (یا سهام مرده) سهام با چرخش صفر است (یعنی سهامی که فروش ندارد)اگر از نرم افزار مدیریت موجودی استفاده نمی کنید ، خطر این وجود دارد که موجودی مرده در پشت فروشگاه یا قفسه فراموش شده و توسط مشتریان فراموش شودو همانطور که از نامش پیداست ، موجودی مرده سود فروشگاه شما را از بین می برد.

سهام خاموش فقط فضا اشغال نمی کند - همچنین منابع را اشغال می کند و باعث می شود شما برای سرمایه گذاری در بازسازی یا بازاریابی سرمایه گذاری کمتری داشته باشیدبرای اکثر خرده فروشان موجودی که پس از شش ماه فروخته نمی شود ، احتمالاً باعث افت گردش موجودی می شودبنابراین لازم است موجودی خاموش اقدام و حذف شوددر اینجا نحوه است

o  برای ایجاد فروش سریع ، تبلیغات یا فروش فلش را انجام دهید و سهام مرده را تخفیف دهید.

o  در ازای سهام جدید یا کاهش قیمت سفارش بعدی خود ، از توزیع کننده خود بپرسید آیا پس گرفتن سهام خاموش اشکالی ندارد.

o  به عنوان آخرین چارهاگر تبلیغات یا مذاکرات شما با توزیع کننده ناموفق بود ، می توانید سهام خاموش را به یک موسسه خیریه اهدا کنید تا کسر مالیات را دریافت کنید.

اولین کاری که برای تهیه قفسه های خود با سهام پر فروش انجام می دهید اغلب خلاص شدن از موجودی های فروخته نشده است.

2 سهام آهسته در حال حرکت

برخلاف سهام خفته ، که به هیچ وجه فروش نمی رود ، سهام کند حرکت همچنان به فروش خود ادامه می دهد ، اما با نرخ پایین تری از آنچه شما می خواهیداگر اقدامی نکنید ، ممکن است سهام کند حرکت به سهام م deadرده تبدیل شود.

مثل سهام خفته ، حرکت با کندی سهام منابع شما را می گیرد و بر سودآوری فروشگاه و گردش پول شما تأثیر منفی می گذارداما چگونه تشخیص می دهید که یک مورد خاص به کندی حرکت می کند؟

با استفاده از  گزارش سهام بازدید کنندگان  از سیستم شما POS برای منزوی کردن هر محصول منحصر به فرد و محاسبه چرخش آن است.

اهداف فروش را تعیین کنید

شما می توانید اهداف فروش را در سیستم پرداخت خود تعیین کنید ، و به راحتی تشخیص دهید که کدام محصول با اهداف تجاری شما مطابقت دارد ، کدام محصول اصلاً فروشی ندارد و کدام یک فروش بهتری نسبت به انتظار شما دارداین یک مزیت مضاعف داردابتدا می توانید دریابید که کدام محصول آهسته فروخته می شود ، قبل از اینکه به یک مشکل بزرگتر تبدیل شودسپس به شما امکان می دهد محصولاتی را پیشنهاد کنید که از آنچه تصور می کنید موفقیت آمیزتر هستند ، بنابراین می توانید تقاضا را برآورده کنید.

به کندی حرکت سهام ، امکان مشاهده بیشتر در فروشگاه را بدهید

شما می توانید نمایش تصویری کالای فروشگاه خود را تجدید کرده و موجودی خود را با سرعت کم در کنار برخی از کالاهای سریع خود که ممکن است با آنها مرتبط باشد قرار دهیدبا نصب آنها در کنار محصولی که می دانید محبوبیت زیادی در بین مشتریان دارند ، باعث دیده شدن بیشتر آنها شده و در نتیجه شانس فروش آنها را افزایش می دهید.

مثال ؟

بیایید بگوییم شما چند چینی دارید که در این فصل فروش خوبی ندارندمی توانید آنها را در کنار پیراهن آکسفورد خود قرار دهید که فروش بسیار خوبی داردچرا ؟ از آنجا که احتمال زیادی وجود دارد کسی که به دنبال پیراهن است به دنبال شلوار برای تکمیل لباس نیز باشداین استراتژی بسته بندی محصول نامیده می شود .

3- تلاش خود را برای فروش خوب دو برابر کنید

مطمئناً شما آزاد هستید که سهام خود را با توجه به ترجیحات شخصی خود تعیین کنید (طبیعی تر نیست: به هر حال ، شما می خواهید زیبایی خاصی ایجاد کنید)اما همچنین باید همیشه از گزارشات موجودی موجود در سیستم صندوق استفاده کنید تا مشخص کنید کدام محصولات بهترین فروش را دارند و تلاش مضاعف در مورد کالاهایی که باعث فروش می شوند را انجام دهید.

در بسیاری از موارد ، این اصل 80/20 را آشکار می  کند ، بدین ترتیب حدود 80٪ از فروش فروشگاه شما فقط با 20٪ از کالاهایی که می فروشید حاصل می شود.

سودآورترین محصولات خود را شناسایی کنید و تلاش خود را برای فروش حتی بیشتر دوچندان کنیدهمچنین محصولات مکمل را نیز شناسایی کنید تا به آنها فروش بالایی ارائه دهیدسعی کنید هرگونه ارتباط عاطفی با موجودی کالا خود را کنار بگذارید و به داده های فروش خود اجازه دهید در مورد زمان دوباره پر کردن تصمیم بگیرند.

4- سهام خود را با ردیابی فروش در فروشگاه و آنلاین همگام سازی کنید

طبق آمار استاتیستا انتظار می رود که فروش آنلاین 5/17 درصد از کل فروش خرده فروشی تا سال 2021 باشداگر هنوز فروشگاه آنلاین ندارید ، وقت آن است که بپرید روی باند واگنآیا شما قبلاً یکی دارید؟ اکنون زمان بهینه سازی آن است!

اگر از یک بستر تجارت الکترونیکی مناسب استفاده می کنید ، انتقال آنلاین فروشگاه فیزیکی شما روان خواهد بوداین در حالی است که موجودی خود را به بازار بالقوه بزرگتری ارائه می دهید ، به شما یک نمای کلی از تمام فعالیت های تجاری خود می دهد.

بعلاوه ...

Lightspeed eCom  تنها سیستمی است که به طور خاص برای خرده فروشان فیزیکی که می خواهند از فروشگاه آنلاین خود مهاجرت کنند نیز طراحی شده استپس از هر فروش ، چه بصورت آنلاین و چه در فروشگاه فیزیکی ، تهویه سهام شما بلافاصله و در زمان واقعی هماهنگ می شود.

در نتیجه

اصول رستوران داری فست فود

موجودی فروشگاه شما اساس جریان نقدی شماستبه خاطر داشته باشید که یک استراتژی برای مدیریت موجودی شما می تواند به شما در کاهش زیان و به حداکثر رساندن بازده سرمایه شما کمک کند.

مدیریت موجودی خود را کنترل کنید و اتلاف منابع با ارزش را که برای رشد تجارت شما ضروری است متوقف کنیددر کوتاه مدت و همچنین در بلند مدتفرآیند موجودی ، خرید و بازرسی از فروش را که مناسب کسب و کار شما است ، ایجاد کنیدشما برای سالهای آینده پاداش خواهید گرفت.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد